Menu Close

Ice Breaker (1)

ေျပာထားခ်င္တာက

 

သင္တန္းတြင္ အလြယ္တကူ အသံုးျပဳႏုိင္ရန္ ရည္႐ြယ္၍ ဤဂိမ္းမ်ားကုိ စုစည္းျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ဂိမ္းသည္ ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္က် ကစားဖူးေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာ ျမင္ဖူး႐ံုသာ ျမင္ဖူးသည္။ အခ်ိဳ႕ဂိမ္းဆုိလွ်င္ လံုးဝ မကစားဖူးပါ။ ဥပမာ ေျခေထာက္ ဆင္း၍ ေျခမေကြးဘဲ မတ္တပ္ထသည့္ ဂိမ္းဆုိလွ်င္ လံုးဝ မကစားဖူးပါ။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိဂိမ္းသည္ ကစားလုိ႔ ရ မရ စမ္း မၾကည့္ဖူးပါ။ သုိ႔ေသာ္ အျခား ဂိမ္းစာအုပ္တစ္ခုတြင္ ေတြ႕၍ ေရးေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ စာအုပ္တစ္အုပ္သည္ မန္က်ည္း ရိပ္မွ ထုတ္ေဝသည့္ စာအုပ္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္အုပ္ကမူ ထုိင္းႏုိင္ငံဘက္မွ ထုတ္ေဝသည့္ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ ေရးထားသည့္ အခ်က္မ်ား မျပည့္စံုပါက စာေရးသူ၏ အျပစ္သာ ျဖစ္သည္။ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ရွင္းလင္းေအာင္ ေရးထားေသာ္လည္း မရွင္း မလင္းျဖစ္ပါက စာေရးသူထံ လူကုိယ္တုိင္လည္းေကာင္း E-mail ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဖုန္းျဖင့္လည္းေကာင္း ေမးျမန္း ႏုိင္ပါသည္။

 

မိတ္ဆက္နည္း

ရည္ရြယ္ခ်က္       – သင္တန္းအစတြင္ အသံုးျပဳ၍ သင္တန္းသားအခ်င္းအခ်င္း အမည္သိရန္၊ ရင္းႏွီးရန္

လုိအပ္ခ်ိန္           – ၁၅ မိနစ္ (သုိ႔) ၃၀ မိနစ္

လူဦးေရ              – သင္တန္းသားအားလံုး

လုိအပ္ပစၥည္း       – စာရြက္ႏွင့္ ေဘာလ္ပင္

လုပ္ေဆာင္နည္းအဆင့္ဆင့္။            ။ သင္တန္းသားမ်ားအားလံုးကုိ A4 စာရြက္ တစ္ရြက္စီေပးလုိက္ပါ။ ထုိစာရြက္ကုိ ကြက္တိေလး ၾကက္ေျခခတ္ေစပါ။ ထုိ႔ေနာက္ အကြက္ေလးကြက္ရလာလွ်င္ “မိမိအမည္၊ မိမိေနသည့္ရြာ၊ မိမိအလုပ္ အကုိင္ ႏွင့္ မိမိရည္မွန္းခ်က္” ကုိ တစ္ကြက္ခ်င္းစီ အျခားသူ ဖတ္၍ ရေအာင္ ေရးေစပါ။ ၿပီးေသာအခါ ရင္ဘတ္တြင္ကပ္၍ အားလံုးကုိ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ လုိက္ျပပါ။

တစ္နည္း။           ။ သင္တန္းသားမ်ားအားလံုးကုိ ေလးေထာင့္က်က် ျဖတ္ထားေသာ စာရြက္ တစ္ရြက္စီေပးပါ။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိစာရြက္တြင္ “မိမိအမည္၊ မိမိ ေနရပ္၊ မိမိအလုပ္အကုိင္၊ မိမိရည္မွန္းခ်က္” ကုိ ေရးေစပါ။ ထုိ႔ေနာက္ထုိစာရြက္ကုိ စကၠဴစြန္ ေခါက္ေစပါ။ ၿပီးလွ်င္ အလယ္သုိ႔ စကၠဴစြန္ကုိ ပစ္ထည့္ခုိင္းပါ။ ၿပီးလွ်င္ သင္တန္းသားမ်ားအားလံုးကုိ မိမိႏွင့္ အနီးဆံုး စာရြက္ကုိ ေကာက္ယူခုိင္းပါ။ မိမိအမည္ ျပန္က်လွ်င္ လဲလွယ္ခ်င္သူ တစ္ဦးဦးႏွင့္ လွ်ိဳ႕ဝွက္လဲလွယ္ပါေစ။ ၿပီးလွ်င္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ဖတ္ျပပါ။ ပထမဦးဆံုး ဖတ္သူထံ အဖတ္ျပခံရသူက ေဘးတြင္ သြားေရာက္ေနထုိင္ေပးရမည္။

Six Heart Theory ။          ။ သင္တန္းမွဴးမွ ဖလစ္ခ်ပ္တြင္ အသည္းပံု ေျခာက္ပံုကုိ စာရြက္၏ အလယ္ခ်ိဳး၍ ႏွစ္ဖက္တြင္ တစ္ခုစီ သံုးခု ခ်ေရးလာပါ။ ၿပီးလွ်င္ နံရံတြင္ ကပ္၍ အေပၚသုိ႔ ေခါက္တင္ထားပါ။ ပထမတစ္ေခါက္တြင္ အသည္းပံု ႏွစ္ပံုကုိ ဖြင့္ခ်ျပပါ။ ထုိ႔ေနာက္ လူတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕လွ်င္ မည္သည့္အရာကုိ ပုိ၍ အသိခ်င္ဆံုးလဲ ဟုေမးၿပီး သိခ်င္သည့္အရာလဲ ဟုေမးၿပီး သူတုိ႔ သိခ်င္ေသာ “အမည္၊ ေမြးသကၠရာဇ္” စသျဖင့္ တစ္ခုခု ကုိ ခ်ေရးပါ။ ၿပီးလွ်င္ ေနာက္ထပ္ အသည္းႏွစ္ခုကုိ ထပ္မံ ဖြင့္ျပပါ။ လူစိမ္းတစ္ဦးႏွင့္ ပုိ၍ ထပ္သိခ်င္ေသးေသာ အရာမ်ားကို ထပ္ေမး၍ သူတုိ႔ သိခ်င္သည့္အတုိင္း ခ်ေရးပါ။ “သူတုိ႔ရည္မွန္းခ်က္၊ သူတုိ႔ သြားခ်င္သည့္ႏုိင္ငံ” စသျဖင့္ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ေနာက္ထပ္ က်န္ေနေသာ အသည္းႏွစ္ခုကုိ ထပ္မံ ဖြင့္ျပပါ။ ၿပီးလွ်င္ ထပ္ျဖည့္ပါ။ “မိမိႀကိဳက္ေသာ အမူအရာႏွင့္ မိမိမႀကိဳက္ေသာ အမူအရာ” စသည္ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဦးခ်င္းစီအား လိုက္ျပပါ။ သို႔မဟုတ္ အသည္းေျခာက္ခုတြင္ ေရးထားေသာ အရာမ်ားသည္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ သြားခ်င္သည့္ႏုိင္ငံ စသျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး သိပ္မပါပါက “ေမြးသကၠရာဇ္ခ်င္း တူတဲ့သူ ရွာပါ”၊ “ စားခ်င္တဲ့ အရာခ်င္း တူတဲ့သူ ရွာပါ” စသျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႕ ရွာခုိင္းေစႏုိင္ပါသည္။

ကမာၻတစ္ခြင္။       ။ သင္တန္းမွဴးမွ စာရြက္တစ္ရြက္တြင္ ေအာက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ႀကိဳတင္ ျဖည့္ထားပါ။

(၁) ဘာသာစကား ေလးမ်ိဳးႏွင့္ အထက္ေျပာတတ္သူ

(၂) ေရကူးကၽြမ္းက်င္သူ

(၃) သီခ်င္းဆုိ ဝါသနာပါသူ

(၄) ဒီဇင္ဘာလ၌ ေမြးဖြားသူ

(၅) မိသားစု ငါးေယာက္ႏွင့္ အထက္ရွိသူ

(၆) အက ဝါသနာပါသူ

(၇) ရည္စားသံုးေယာက္နဲ႔ အထက္ထားဖူးသူ

(၈) ငါးဟင္းကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူ

(၉) အျခား ေဒသႏွင့္ သင့္ေလွ်ာ္သည့္ ေမးခြန္း ႏွစ္ခုျဖည့္၍ ဆယ္ခုျပည့္ေအာင္ လုပ္ပါ။

ၿပီးလွ်င္ ထုိစာရြက္ကုိ သင္တန္းသားမ်ားအားလံုးကုိ ေဝပါ။ ၿပီးလွ်င္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ လုိက္ေမးေစပါ။ ေမးျမန္းခ်ိန္ (၁၀) မိနစ္စသျဖင့္ ေပးပါ။ ၿပီးလွ်င္ သင္တန္းမွဴးထံ လာအပ္ေစပါ။ အမ်ားဆံုး ေမးႏုိင္သူကုိ ဆုေပးပါ။ မွန္ မမွန္ စစ္ေဆးပါ။ ၿပီးလွ်င္ ထုိထဲမွ အမွန္ဆံုး ျဖစ္သူကုိ ဆုေပးပါ။

 

ေၾကာင္နဲ႔ႂကြက္ (၁)

ရည္ရြယ္ခ်က္       – အားျဖည့္ စိတ္ႂကြေစရန္ႏွင့္ ျဖတ္ထုိးဉာဏ္ကုိ ေလ့က်င့္ေပးရန္

လုိအပ္ခ်ိန္           – ၅ (သုိ႔) ၁၀ မိနစ္

လူဦးေရ              – ၃၀ ေအာက္ (စံုဂဏန္းျဖစ္ရမည္၊ မျပည့္ပါက ဦးေဆာင္သူပါ ပါဝင္ေပးပါ)

လုိအပ္ပစၥည္း       – မရွိ

လုပ္ေဆာင္နည္းအဆင့္ဆင့္။            ။ အဖြဲ႕သားမ်ားထဲမွ ေၾကာင္နဲ႔ ႂကြက္လုပ္ဖုိ႔ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း ႏွစ္ဦးကုိ ေခၚထုတ္လုိက္ပါ။ က်န္သည့္ အဖြဲသားမ်ားမွာ ခါးေထာက္ လက္ခ်ိတ္ကာ စက္ဝုိင္းတစ္ခုအတြင္းမွ သင့္ေလွ်ာ္ေသာ ေနရာတြင္ ေနေစပါ။ တစ္တြဲႏွင့္ တစ္တြဲၾကား ေၾကာင္နဲ႔ ႂကြက္ ျဖတ္ေျပးႏုိင္ရန္ ေနရာ ရွိပါေစ။ အတြဲမ်ားအားလံုး ခါးေထာက္၍ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ထားၿပီး ႂကြက္က အလြယ္တကူ လက္လာခ်ိတ္ႏုိင္ရန္ အတြက္ အသင့္ခါးေထာက္ထားပါ။ ယင္းေနာက္ ေၾကာက္နဲ႔ ႂကြက္ကုိ ခပ္လွမ္းလွမ္းတြင္ ေနေစၿပီးလွ်င္ ေၾကာင္က ႂကြက္ကုိ စလုိက္ႏုိင္ပါၿပီ။ ေၾကာင္က ႂကြက္ကုိ လုိက္ဖမ္းသည့္အခါ အဝုိင္းပတ္အထဲထက္ အဝုိင္းအျပင္ဘက္သုိ႔ ေရာက္သြားသည္က မ်ားလိမ့္မည္။ ထုိအခါ ပံ့ပုိးသူမွ အဝုိင္းအျပင္ဘက္သုိ႔ အလြန္အကၽြံေရာက္မသြားေစရန္ သတိေပးပါ။ ထုိသုိ႔ လုိက္ေနရင္း ႂကြက္က လက္ခ်င္းခ်ိတ္ ထားေသာ အျခားအတြဲ၏ တစ္ဖက္ဖက္မွ လက္ခ်င္း ခ်ိတ္လုိက္ႏုိင္သည္။ ထုိအခါ လက္ခ်ိတ္ခံရေသာ တစ္ဖက္မွ တစ္စံု တစ္ဦးသည္ ႂကြက္ျဖစ္သြားမည္။ ထုိႂကြက္ျဖစ္သြားသူကုိသာ အမိလုိက္ဖမ္းရမည္။ ဖမ္းမိသြားပါက ေၾကာင္သည္ ႂကြက္ ျဖစ္သြားၿပီးလွ်င္ ႂကြက္သည္ ေၾကာင္ျဖစ္သြားသည္။

 

ေၾကာင္နဲ႔ ႂကြက္ (၂)

ရည္ရြယ္ခ်က္       – စိတ္အားျဖည့္ တက္ႂကြေစရန္။

လိုအပ္ခ်ိန္           – ၅ မိနစ္ (သုိ႔) ၁၀ မိနစ္

လူဦးေရ              – သင္တန္းအတြင္းရွိ လူမ်ား (၃၀ ဦးဝန္းက်င္)

လုိအပ္ပစၥည္း       – ေၾကာင္ကုိယ္စားျပဳ ပစၥည္းႏွင့္ ႂကြက္ကုိယ္စားျပဳပစၥည္း

 

လုပ္ေဆာင္နည္း အဆင့္ဆင့္။           ။ သင္တန္းပံ့ပုိးသူမွ ကုိယ္စားျပဳပစၥည္းမ်ားကုိ ယူျပ၍ မည္သည့္ပစၥည္းက ေၾကာင္ကုိ ကုိယ္စားျပဳၿပီး မည္သည့္ပစၥည္းက ႂကြက္ကုိ ကုိယ္စားျပဳေၾကာင္း ရွင္းျပပါ။ ထုိ႔ေနာက္ ေၾကာင္နဲ႔ ႂကြက္ မည္သည့္ အေကာင္က ပုိ၍ အေျပးျမန္သနည္းေမးပါ။ ႂကြက္က အေျပးျမန္သည္ဟု ေျဖလာခဲ့လွ်င္လည္း ခႏၶာကုိယ္ႀကီးေသာ အေကာင္ ျဖစ္သည့္ ေၾကာင္က ပုိအေျပးမျမန္ႏုိင္ဘူးလား စသျဖင့္ ဦးေဆာင္ေခၚယူေဆြးေႏြး၍ ေၾကာင္က ပုိအေျပးျမန္ ေၾကာင္း ေျပာပါ။ ၿပီးလွ်င္ ႂကြက္ကုိယ္စားျပဳပစၥည္းႏွင့္ ေၾကာင္ကုိယ္စားျပဳပစၥည္းကုိ ဆယ္ဦးအကြာခန္႔တြင္ တစ္ဦးဦးထံ၌ ေပးထားလုိက္ပါ။ ထုိ႔ေနာက္ ထိုကုိယ္စားျပဳပစၥည္းျဖင့္ ေၾကာင္က ခႏၶာကုိယ္ကုိ တစ္ပတ္၊ ႂကြက္က ခႏၶာကိုယ္ကုိ ႏွစ္ပတ္ ပတ္ေစ၍ ဝုိင္းအတြင္း လွည့္သြားေစပါ။ ပစၥည္းႏွစ္ခုကုိ တစ္ခါတည္းကုိင္မိလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ တစ္ဦးတည္းက ပစၥည္းႏွစ္ခု ကုိ ရလုိက္လွ်င္ “အမ” ျဖစ္သြားၿပီးေနာက္ ထုိအမျဖစ္သူက ေၾကာင္ကိုယ္စားျပဳ ပစၥည္းကုိယူ၍ ဆယ္ဦးအကြာခန္႔တြင္ ႂကြက္ကုိယ္စားျပဳ ပစၥည္းကုိ ေပး၍ ထပ္မံလွည့္ေစပါ။

 

ေၾကာင္နဲ႔ႂကြက္ (၃)

ရည္ရြယ္ခ်က္       – တက္ႂကြေစရန္

လုိအပ္ခ်ိန္           – ၁၀ မိနစ္

လူဦးေရ              – သင္တန္းသားအားလံုး

လုိအပ္ပစၥည္း       – မရွိ

လုပ္ေဆာင္နည္းအဆင့္ဆင့္။            ။ သင္တန္းသားအားလံုး စက္ဝုိင္းပံုစံေနပါ။ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ထားပါ။ ေၾကာင္ကုိ အျပင္တြင္ထားပါ။ ႂကြက္ကုိ ဝုိင္းအထဲတြင္ ထားပါ။ ေၾကာင္က ႂကြက္ကုိဝင္ဖမ္းေစပါ။ မဖမ္းႏုိင္ေအာင္ ဝုိင္းထားသူမ်ား ကာကြယ္ပါ။ ႂကြက္ကလည္း ဟုိဒီ ေလွ်ာက္ေျပးကာ ေၾကာင္ကုိ စေနာက္ႏုိင္သည္။ အကယ္၍ ႏွစ္ဦးၾကားတစ္ခုခုမွ ေဖာက္ ဝင္ကာ ႂကြက္ကုိ ဖမ္းႏုိင္ခဲ့ပါက ထုိအတြဲသည္ ေၾကာင္နဲ႔ ႂကြက္ျဖစ္သည္။

 

 

တစ္မွ ျပန္၍ စတင္ျခင္း

ရည္ရြယ္ခ်က္       – တက္ႂကြလာေစရန္၊ သတိရွိေစရန္။

လုိအပ္ခ်ိန္           – ၅ မိနစ္ (သုိ႔) ၁၀ မိနစ္

လူဦးေရ              – သင္တန္းတြင္းရွိ လူဦးေရ (၃၀ ဝန္းက်င္)

လိုအပ္ပစၥည္း       – မရွိ

 

လုပ္ေဆာင္နည္း အဆင့္ဆင့္။           ။ စက္ဝုိင္းပံု မတ္တပ္ရပ္ သုိ႔မဟုတ္ ထုိင္ခုိင္းပါ။ သင္တန္းပံ့ပုိးသူမွ ဂိမ္းပံုစံကုိ ဤသုိ႔ ရွင္းျပပါ။

၁။ တစ္မွ စ၍ ဂဏန္းအစဥ္အတုိင္း ေရတြက္သြားပါ။ မ ဂဏန္းျဖစ္သည့္ ၃ ၅ ၇ ၉ စသည္တုိ႔တြင္ ပါးစပ္မွ မရြတ္ဘဲ လက္ခုပ္သာ တီးေစရန္။ မွားသြားပါက အစမွ ျပန္စရန္။

၂။ တစ္မွ စ၍ ဂဏန္းအစဥ္အတုိင္း ေရတြက္သြားပါ။ ၃ ႏွင့္စား၍ ျပတ္သည့္ ဂဏန္းမ်ားႏွင့္ ၃ ပါဝင္သည့္ ဂဏန္းမ်ားတြင္ ဂဏန္းစဥ္ကုိ မရြတ္ဆုိဘဲ လက္ခုပ္တီးေစပါ။ မွားသြားပါက အစမွ ျပန္စရန္။

၃။ တစ္မွ စ၍ ဂဏန္းအစဥ္အတုိင္း ေရတြက္သြားပါ။ တစ္ဟုဆုိၿပီး လက္ခုပ္တီးပါ။ ႏွစ္ဟု ဆုိၿပီး လက္ခုပ္တီးပါ။ အစဥ္အတုိင္း သြားပါ။ ၄ ေရာက္လွ်င္ လက္ခုပ္ မတီး ေလးဟုလည္း မေအာ္ဘဲ “ေဟး” ဟုသာ ေအာ္ရမည္။ ၿပီးလွ်င္ ၄ ႏွင့္ ႏွင့္စား၍ ျပတ္သည့္ ဂဏန္းမ်ားႏွင့္ ေလးပါသည့္ ဂဏန္းသုိ႔ ေရာက္တုိင္း “ေဟး” ဟုသာ ေအာ္ရန္။ မွားသြားပါက အစကေန ျပန္စရန္ ျဖစ္သည္။

၄။ စက္ဝုိင္းပံုစံေန၍ အားလံုး မ်က္စိမွိတ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အားလံုး ေက်ာခုိင္း၍ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္မွစ၍ ဂဏန္း အစဥ္အတုိင္း ရြတ္ဆုိေစပါ။ သုိ႔ေသာ္ လူအစဥ္အတုိင္း မျဖစ္ရ။ ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္တည္း မျဖစ္ရ။ အသံထပ္သြားပါက အစမွ ျပန္၍ ရြတ္ဆုိရမည္။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *